Algemene vragen
-
Bereikbaarheid
-
Hoe kan ik VieCuri bereiken? (ingeklapt)
Postadres
VieCuri Medisch Centrum
Postbus 1926, 5900 BX VenloAdresgegevens VieCuri Adres locatie Venlo Adres locatie Venray Tegelseweg 210, 5912 BL Venlo Merseloseweg 130, 5801 CE Venray (077) 320 55 55 (0478) 52 22 22 -
Wat is de routebeschrijving naar VieCuri? (ingeklapt)
Mocht u met de auto of het openbaar vervoer willen komen, bekijk dan hier de routebeschrijvingen naar:
-
Hoe werkt de VieCuri pendelbus? (ingeklapt)
VieCuri heeft een pendeldienst opgezet tussen haar locaties Venlo en Venray.
Deze pendeldienst vertrekt vanuit beide locaties en heeft een tussenstop in Horst.
Deze bus rijdt alleen op werkdagen en niet in het weekend. De kosten voor een busrit enkele reis bedraagt €3.50. -
Wat zijn de parkeerkosten? (ingeklapt)
Locatie Venray
Op het parkeerterrein van VieCuri locatie Venray kunt u gratis parkeren.
Locatie Venlo
Op het parkeerterrein van VieCuri locatie Venlo geldt betaald parkeren.
Gedurende het eerste kwartier is het parkeren voor het brengen en afhalen van bezoekers/patiënten gratis. De parkeerkosten bedragen €0,30 per dertien minuten. Het maximale tarief per 24 uur is €5,50. Dit geldt niet voor tussentijds gaan en komen.
De betaalautomaten kunt u vinden aan de buitenzijde van onze hoofdingang en in Venlo ook bij de Spoedeisende Hulp. U kunt betalen met de PIN of contant.
-
Wanneer krijg ik ontheffing van de parkeerkosten? (ingeklapt)
In bijzondere gevallen is het mogelijk dat ontheffing van parkeerkosten wordt verleend. Deze mogelijkheid is van toepassing in de volgende gevallen:
- wanneer u twee maanden of langer minimaal drie keer per week het ziekenhuis moet bezoeken voor therapie of behandeling;
- wanneer u veelvuldig in het ziekenhuis verblijft vanwege de zorg voor uw naaste. In dit geval kunt u zelf contact opnemen met de afdeling.
-
Wanneer, waar en hoe kan ik een invalidenkaart aanvragen? (ingeklapt)
Uw invalidenkaart van de gemeente is geldig op het parkeerterrein van VieCuri. Daarnaast kan uw specialist u (tijdelijk) een invalidenkaart van VieCuri geven. Neem hiervoor contact op met de polikliniek.
-
Hoe kan ik VieCuri bereiken? (ingeklapt)
-
Voorzieningen en faciliteiten
-
Heeft VieCuri gratis WiFi? (ingeklapt)
Op locatie Venlo en Venray biedt VieCuri gratis WiFi aan.
Netwerknaam: VieCuri Free Internet
-
Ik ben slecht ter been, is er ook een rolstoel aanwezig? (ingeklapt)
U kunt beroep doen op een gastdame of gastheer als u moeilijk ter been bent. Zij begeleiden u dan aan de arm of met een rolstoel. Er zijn bij de ingangen ook rolstoelen aanwezig. Op de parkeerplaats rijden Parkeertaxi’s en in VieCuri kunt u gebruik maken van een Politaxi.
-
Welke winkels zijn er in het ziekenhuis? (ingeklapt)
In het ziekenhuis zijn winkels waar u kranten, tijdschriften, ansichtkaarten, toiletartikelen, en versnaperingen kunt kopen.
Op locatie Venlo vindt u de Zorgboulevard. Regionale ondernemers bieden hier hun zorggerelateerde producten en diensten aan. De Zorgboulevard bevindt zich in de directe nabijheid van het petit restaurant La Vie.
Bekijk het overzicht van de winkels op de Zorgboulevard locatie Venlo.
-
Tot hoe laat is jullie restaurant geopend? (ingeklapt)
Openingstijden petit restaurant La Vie:
Locatie Venlo
Van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 19.30 uur en op zaterdag en zondag van 11.30 tot 19.00 uur.
Locatie Venray
Van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur.
-
Heeft VieCuri gratis WiFi? (ingeklapt)
-
Over VieCuri
-
Hoeveel mensen werken er binnen VieCuri? (ingeklapt)
Binnen VieCuri zetten gemiddeld 200 medisch specialisten, 100 arts-assistenten, ruim 2.850 medewerkers en zo’n 150 vrijwilligers zich in voor een kwalitatief goede behandeling, verzorging en begeleiding van de patiënten.
-
Voor hoeveel patiënten hebben jullie plek? (ingeklapt)
De ziekenhuisorganisatie beschikt over 509 bedden.
-
Wat bieden jullie als ziekenhuis (ingeklapt)
Verstand van zaken, gevoel voor mensen
Ons ziekenhuis is voorzien van geavanceerde technologie en kostbare voorzieningen die nodig zijn om deze diensten te leveren. Maar uiteindelijk staat of valt de kwaliteit van zorg met de manier waarop mensen elkaar bejegenen. Zorg gaat immers over mensen. Wij geloven dat patiënten zich beter voelen en sneller herstellen in een omgeving met hoogwaardige zorg én gastvrije medewerkers. Daarom steken wij veel energie in het blijven verbeteren van deze belangrijke aspecten.
Verzorgingsgebied
VieCuri heeft een verzorgingsgebied van ongeveer 280.000 inwoners. Patiënten kunnen bij ons voor vrijwel alle specialismen terecht. Binnen VieCuri zetten gemiddeld 200 medisch specialisten, 100 arts-assistenten, ruim 2.850 medewerkers en zo’n 150 vrijwilligers zich in voor een kwalitatief goede behandeling, verzorging en begeleiding van de patiënten. De ziekenhuisorganisatie beschikt over 509 bedden.
Opleiden als speerpunt
VieCuri is een van de grootste werkgevers van de regio en heeft een belangrijke taak als opleidingsziekenhuis. Wij willen een goed opleidingsklimaat en opleidingsfaciliteiten realiseren als bijdrage aan een kwalitatief goede regionale opleiding én medische zorg. VieCuri ziet het dan ook als een belangrijke taak om onderwijs, scholing, medisch wetenschappelijk onderzoek en opleidingsbevoegdheden te stimuleren en uit te breiden.
-
Waar kan ik het laatste nieuws van VieCuri vinden? (ingeklapt)
Het laatste nieuws van VieCuri wordt weergegeven in het nieuwsoverzicht.
-
Is VieCuri Venray en Venlo hetzelfde ziekenhuis? (ingeklapt)
VieCuri Venray is in vergelijking met Venlo een laag complex en voert met name geplande zorg uit. Er is geen Intensive Care aanwezig.
-
Hoeveel mensen werken er binnen VieCuri? (ingeklapt)
-
Tevreden of ontevreden
-
Waar kan ik een compliment doorgeven? (ingeklapt)
Wilt u ons een positieve ervaring laten weten, dan kunt u dit doen via de betrokken medewerkers of via het complimentformulier.
-
Waar kan ik een klacht doorgeven? (ingeklapt)
Heeft u een klacht over de behandeling of uw opname in VieCuri? Bespreek deze bij voorkeur met de betrokken medewerker(s) of maak een afspraak maken met de klachtenfunctionaris (077) 320 61 50. U kunt uw klacht of probleem ook online versturen via het klachtenformulier.
Lees meer over klachtenbehandeling.
Wat kan de Cliëntenraad voor u betekenen?
Individuele klachten kunt u het beste indienen bij de klachtenfunctionaris. De Cliëntenraad hoort wel heel graag uw tips, adviezen of opmerkingen van algemene aard. Hier vindt u meer Informatie over de Cliëntenraad.
-
Waar kan ik een compliment doorgeven? (ingeklapt)