Wondzorgconsulentes

Patiëntenportaal mijnVieCuri

  • Vernieuwing mijnVieCuri

    Sinds 30 april 2021 is mijnVieCuri vernieuwd. mijnVieCuri ziet er anders uit maar heeft nog steeds dezelfde functionaliteiten. Bekijk deze handleiding waarin u kunt zien waar alle informatie in het vernieuwde portaal is te vinden.

    Vanaf 30 april 2021 ziet mijnVieCuri ziet er anders uit. In mijnVieCuri kunt u nog steeds terecht voor dezelfde informatie en dezelfde functies. Bekijk hier een handleiding beschikbaar waarin u kunt zien waar u alle gegevens kunt vinden en hoe het vernieuwde portaal werkt.

     

    mijnVieCuri is nu ook als app beschikbaar. Met de app krijgt u met uw telefoon of tablet toegang tot mijnVieCuri. Download de mijnVieCuri app gratis in de App Store of Play Store.

    Klik hier om de mijnVieCuri app gratis te downloaden voor uw iPhone of iPad (App Store).

    Klik hier om de mjinVieCuri app gratis te downloaden voor uw Android toestel (Play Store).

    Sinds 30 april 2021 ziet mijnVieCuri er anders uit. Maar in mijnVieCuri is nog steeds dezelfde informatie te vinden als voor de vernieuwing. Bekijk hier een handleiding  waarin u kunt zien waar u alle gegevens kunt vinden en hoe het vernieuwde portaal werkt. 

    Uw uitslagen van onderzoeken staan in uw “Dossier” in mijnVieCuri. Klik in mijnVieCuri bovenin de paarse balk op “Dossier” om naar de uitslagen te gaan.
    Let op: uitslagen van onderzoeken zijn na 2 weken zichtbaar in mijnVieCuri. Zo kan de specialist de uitslag eerst met u bespreken.

    U kunt ook met uw mobiele telefoon of tablet inloggen in mijnVieCuri. Download de mijnVieCuri app om toegang te krijgen tot mijnVieCuri op uw mobiele telefoon of tablet. De mijnVieCuri app is gratis te downloaden via de App Store of Play Store.

     

    Klik hier om de mijnVieCuri app gratis te downloaden voor uw iPhone of iPad (App Store).

    Klik hier om de mjinVieCuri app gratis te downloaden voor uw Android toestel (Play Store).

    mijnVieCuri werkt niet optimaal via Internet Explorer. Gebruik een andere internetbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome, Microsoft Edge of Safari) om in te loggen bij mijnVieCuri.

    U logt via www.mijnviecuri.nl in bij mijnVieCuri. In mijnVieCuri ziet u de inhoud van uw zorgpad en de inhoud van mijnVieCuri.

  • Inloggen mijnVieCuri

    mijnVieCuri is het persoonlijke digitale portaal, speciaal voor patiënten van VieCuri Medisch Centrum. Hiermee krijgt u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. In mijnVieCuri ziet u wanneer uw volgende afspraak is en hoe u zich op deze afspraak kunt voorbereiden. Verder kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, uitslagen van onderzoeken inzien en vragenlijsten invullen voor een bezoek bij uw specialist. Zo bent u beter voorbereid op uw bezoek aan VieCuri en krijgt u de regie over uw zorgproces en gezondheid steeds meer in eigen hand.

    Bovenaan deze pagina kunt u klikken op “Inloggen mijnVieCuri”. U kunt ook rechtstreeks naar www.mijnviecuri.nl gaan.

    U logt in met uw DigiD. Dat kan op een van deze 2 manieren:

    1. Inloggen met de DigiD app: heeft u de DigiD app op uw telefoon of tablet en wilt u hiermee inloggen in mijnVieCuri? Klik op “Met de DigiD app” om met de DigiD app in te loggen. Volg de instructies op het scherm.
    2. Inloggen met een sms-controle: heeft u een DigiD met sms controle? Klik op “Met een sms-controle” om in te loggen met sms-controle. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens krijgt u per sms een code die u op het scherm moet invoeren om in te loggen.

     

    mijnVieCuri is nu ook beschikbaar als app. Download de mijnVieCuri app gratis in de App Store of Play Store. 

    Klik hier om de mijnVieCuri app gratis te downloaden voor uw iPhone of iPad (App Store).

    Klik hier om de mjinVieCuri app gratis te downloaden voor uw Android toestel (Play Store).

     

    DigiD is uw digitale legitimatiebewijs. DigiD staat voor Digitale Identiteit. Dit systeem is door de overheid in het leven geroepen om op internet iemand identiteit te controleren. Heeft u nog geen DigiD? Of heeft u wel een DigiD maar nog zonder sms-code? Ga dan naar de website van DigiD om dit aan te vragen.

    Als u geen DigiD heeft kunt u niet inloggen in mijnVieCuri. Klik hier om naar de website van DigiD te gaan om een DigiD met sms-code aan te vragen.
    Let op: nadat u via de website van DigiD een DigiD heeft aangevraagd, krijgt u binnen 5 werkdagen een activeringscode per post thuisgestuurd. In de brief staat hoe u vervolgens uw DigiD kunt activeren. Als u uw DigiD heeft geactiveerd, kunt u inloggen in mijnVieCuri.

     

    Heeft u wel een afspraakcode ontvangen?

    Met een afspraakcode kunt u wel online een afspraak maken. Klik dan hier om met de afspraakcode in te loggen.

    Als u wel DigiD heeft maar geen sms-code kunt u alleen via de DigiD app inloggen. U kunt de DigiD app gratis downloaden van de App Store of Play Store.
    Als u niet via de DigiD app wilt inloggen, kunt u een sms-code aanvragen.
    Vraag uw sms-code hier aan via de website van DigiD.

    U kunt ook met uw mobiele telefoon of tablet inloggen. Download de mijnVieCuri app om toegang te krijgen tot mijnVieCuri op uw mobiele telefoon of tablet. De mijnVieCuri app is gratis te downloaden via de App Store of Play Store.

     

    Klik hier om de mijnVieCuri app gratis te downloaden voor uw iPhone of iPad (App Store).

    Klik hier om de mjinVieCuri app gratis te downloaden voor uw Android toestel (Play Store).

    U kunt alleen een vragenlijst voor uw partner invullen als uw partner u gemachtigd heeft om het patiëntenportaal van uw partner in te zien. Lees hier meer over het aanvragen van een machtiging.

  • Machtigingen

    U kunt iemand anders toestemming geven om uw patiëntenportaal in te zien. Om iemand anders inzage te geven in uw patiëntenportaal moet u diegene machtigen. Hiervoor moet u een machtigingsformulier invullen waarin u zelf aangeeft toestemming te geven dat iemand anders inzage krijgt in uw patiëntenportaal. Het machtigingsformulier is verkrijgbaar bij alle poliklinieken en bij de centrale balies van onze ziekenhuizen in Venlo en Venray. Het machtigingsformulier is ook hier te vinden op onze website.

    Als u het machtigingsformulier heeft ingevuld kunt u dit formulier afgeven bij de centrale balie in Venlo of Venray. Neem dan uw eigen legitimatiebewijs mee en het legitimatiebewijs van degene die u machtigt. Binnen twee weken nadat u het formulier heeft afgegeven, ontvangt u een bevestiging dat de machtiging is ingesteld.

    Bij kinderen jonger dan 12 jaar moet u als ouder in uw eigen portaal inloggen. Als ouder moet u hiervoor gemachtigd zijn.


    Kinderen tussen 12 en 16 jaar kunnen met hun eigen DigiD inloggen in mijnVieCuri. Deze kinderen hebben medezeggenschap over wie in het dossier mag kijken.
    Als een kind 16 jaar wordt vervalt automatisch de machtiging voor de ouder/voogd. Vanaf dat moment moet het kind toestemming geven en de ouders machtigen om het dossier van het kind in te zien.

    Log eerst in in uw eigen patiëntenportaal. Na het inloggen ziet u linksboven ‘Mijn gegevens’. Als u hierop klikt, verschijnt er aan de linkerzijde een menu met het kopje 'Gemachtigden'. Als u hierop klikt, krijgt u de namen van personen te zien voor wie u

    gemachtigd bent en kan er een selectie plaatsvinden. 

  • Problemen bij het gebruik van mijnVieCuri

    Neem contact op met de Helpdesk mijnVieCuri. De helpdesk is telefonisch te bereiken op +31 77 320 55 44 of per e-mail via mijnviecuri@viecuri.nl. De helpdesk is van maandag tot en met donderdag bereikbaar tussen 8.30 en 12.00 uur.
    Let op: deze helpdesk kan u niet helpen met medische vragen. Voor medische vragen kunt u terecht bij uw behandelend specialist.
    Kijk dan hier om contact op te nemen met de polikliniek. 

    Neem dan contact op met de polikliniek van uw behandelend specialist. Klik hier voor het telefoonnummer van de polikliniek.

    Het kan zijn dat e-mails van mijnVieCuri in uw ongewenste e-mailbox terechtkomen. Kijk in uw e-mailbox bij "Ongewenste e-mail".

    Het is ook mogelijk dat er een verkeerd e-mailadres in het systeem staat. Dit kunt u nakijken bij uw eigen gegevens in mijnVieCuri.

    Als u even geen gebruik maakt van mijnVieCuri wordt u automatisch uitgelogd.

  • Veiligheid en privacy

    VieCuri respecteert uw privacy en stelt daarom alles in het werk om uw privacy te beschermen. VieCuri heeft uw persoonsgegevens goed beveiligd zodat anderen niet zomaar toegang hebben tot uw persoonsgegevens. Als derden (bijvoorbeeld uw partner, familie, vrienden, politie, justitie, verzekeringsmaatschappijen, UWV, etc.) uw medische gegevens vragen, moeten wij u in beginsel altijd om toestemming vragen. VieCuri voldoet aan strikte wet- en regelgeving (onder meer de Algemene Verordening Gegevensbescherming) en normen voor het uitwisselen of beveiligen van uw persoonsgegevens. Daarom kunt u bijvoorbeeld alleen inloggen in mijnVieCuri met DigiD en SMS code of via de DigiD app.

    De persoonsgegevens die u invoert in mijnVieCuri worden verwerkt in uw medisch dossier. Uw medisch dossier is toegankelijk voor de zorgverleners die direct bij uw behandeling zijn betrokken en voor zover dat nodig is om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. De zorgverleners bij VieCuri hebben een wettelijk beroepsgeheim. Dit betekent dat zij zonder uw toestemming geen informatie over u mogen geven aan anderen die niet zijn betrokken bij uw behandeling of verzorging. Uw persoonsgegevens mogen dus nooit zonder uw toestemming aan anderen (bijvoorbeeld uw partner, familie of vrienden) ter inzage worden gegeven. Lees meer over privacy.

    • Log uit op het moment dat u mijnvieCuri niet meer actief gebruikt en sluit daarna uw internetbrowser.
    • Bewaar uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige plek.
    • Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook onder uw naam kan inloggen.
    • Gebruikt u een draadloze internetverbinding, zoals met uw telefoon, laptop of tablet? Zorg er dan voor dat deze apparatuur beveiligd is met een wachtwoord. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruik (of misbruik) maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.

    Als u meer wilt weten over de verwerking, privacy of beveiliging van uw persoonsgegevens kunt u terecht op onze website. Lees hier meer over privacy. U kunt ook contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming (FG) van VieCuri. Stuur een e-mail naar fg@viecuri.nl

  • Klik hier om terug te gaan naar de overzichtspagina veelgestelde vragen.

     

    Staat uw vraag er niet tussen?

    Neem contact op met de Helpdesk mijnVieCuri. We zijn te bereiken op (077) 320 55 44 van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.00 uur.

     

    Of stuur een e-mail naar: mijnviecuri@viecuri.nl.  

     



    Scroll voor meer informatie

    Belangrijk bericht

    Binnenkort naar VieCuri? Bereid u goed voor!

     

    Houd rekening met het volgende:

    • Draag een mondneusmasker tijdens het gehele ziekenhuisbezoek
    • Kom alleen (tenzij begeleiding noodzakelijk is. Bekijk hier de uitzonderingen)
    • Kom niet te vroeg (max. 15 minuten vóór uw afspraak)
    • Desinfecteer regelmatig uw handen: bij binnenkomst, tijdens uw bezoek en in ieder geval na toiletbezoek
    • Verlaat het ziekenhuis direct na uw afspraak, tenzij aanvullend onderzoek nodig is
    • Heeft u corona-achtige klachten? Of bent u in quarantaine of isolatie? Bel vóór uw afspraak met de polikliniek waarmee u de afspraak heeft
    • Bezoekt u een patiënt? Dan krijgt u van ons een medisch mondneusmasker bij de ingang van het ziekenhuis. Dit mondneusmasker draagt u tijdens uw bezoek in het ziekenhuis.

     

    Meer weten? Lees hier hoe u zich kunt voorbereiden op uw bezoek aan VieCuri: 

     

    Bereid u voor

     

    Bloedafname

    Voor bloedafname bij VieCuri in Venlo en Venray kunt u alleen op afspraak terecht. Bij de overige priklocaties kunt u zonder afspraak terecht.

     

    Lees meer