Patiëntenportaal MijnVieCuri
-
Inloggen MijnVieCuri
-
Wat is MijnVieCuri? (ingeklapt)
MijnVieCuri is het persoonlijke digitale portaal, speciaal voor patiënten van VieCuri Medisch Centrum. Hiermee krijgt u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. U kunt uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, uitslagen van onderzoeken inzien, vragenlijsten invullen voor een bezoek bij uw specialist en zelf vervolgafspraken maken voor een bezoek aan de polikliniek. Zo bent u beter voorbereid op uw bezoek aan VieCuri en krijgt u de regie over uw zorgproces en gezondheid steeds meer in eigen hand.
-
Hoe log ik in in MijnVieCuri? (ingeklapt)
Ga bovenin deze website naar ‘inloggen MijnVieCuri’. U logt in met behulp van uw DigiD met sms-code. Na het inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord, ontvangt u voor de veiligheid een SMS-verificatiecode op uw mobiele telefoon. Voert u deze code in, dan heeft u toegang tot het portaal met uw gegevens en medisch dossier.
DigiD is uw digitale legitimatiebewijs. Heeft u nog geen DigiD? Of heeft u wel een DigiD maar nog zonder sms-functie? Dan kunt u die aanvragen via www.digid.nl.
-
Ik heb geen DigiD. Kan ik toch in MijnVieCuri? (ingeklapt)
U kunt dan niet inloggen in MijnVieCuri. Ga naar www.digid.nl en vraag een DigiD met SMS-code aan.
Heeft u wel een afspraakcode ontvangen?
Dan kunt u met deze afspraakcode wel online een afspraak maken. Ga naar 'Inloggen met afspraakcode'.
-
Ik heb wel DigiD, maar geen DigiD met sms-code. Kan ik toch in MijnVieCuri? (ingeklapt)
Nee, u kunt dan niet inloggen in MijnVieCuri. Vraag uw SMS-code aan via www.digid.nl.
-
Kan ik ook met mijn mobiele telefoon of tablet inloggen op MijnVieCuri? (ingeklapt)
U kunt ook met uw mobiele telefoon of tablet inloggen. Mijn VieCuri is alleen nog niet speciaal geschikt gemaakt voor het gebruik op de mobiele telefoon. In de toekomst is dit wel mogelijk.
-
Kan ik inloggen om een vragenlijst voor mijn partner in te vullen? (ingeklapt)
Dat kan alleen als u gemachtigd bent tot het patiëntenportaal van uw partner. Lees meer over het aanvragen van een machtiging.
-
Wat is MijnVieCuri? (ingeklapt)
-
Machtigingen
-
Hoe machtig ik iemand voor het inzien van mijn patiëntenportaal? (ingeklapt)
Het machtigingsformulier is verkrijgbaar bij alle poliklinieken en bij de centrale balies van onze ziekenhuizen in Venlo en Venray of via deze website.
Het ingevulde formulier geeft u af bij de centrale balie in Venlo of Venray. Neem dan uw legitimatiebewijs en dat van degene die u machtigt mee. U ontvangt binnen twee weken een bevestiging.
-
Hoe log ik in voor mijn kind? (ingeklapt)
Voor kinderen onder de 12 jaar dient via het portaal van de ouders te worden ingelogd. Hiervoor moeten ouders gemachtigd zijn.
Een 12-jarige kan op het portaal inloggen met een eigen DigiD en heeft medezeggenschap over wie in zijn dossier mag kijken.
Wordt een kind 16 jaar, dan vervalt automatisch de machtiging voor de ouder/voogd. Vanaf dat moment moet het kind toestemming geven en de ouders dus machtigen.
-
Hoe log ik in als gemachtigde? (ingeklapt)
Log eerst in in uw eigen patiëntenportaal. Na het inloggen ziet u rechtsboven ‘Naar ander medisch dossier’. Als u hierop klikt, krijgt u de namen van personen te zien voor wie u
gemachtigd bent.
-
Hoe machtig ik iemand voor het inzien van mijn patiëntenportaal? (ingeklapt)
-
Helpdesk patiëntenportaal
-
Ik heb hulp nodig bij het gebruik van MijnVieCuri. (ingeklapt)
Neem contact op met de Helpdesk MijnVieCuri. We zijn te bereiken op (077) 320 55 44 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 16.30 uur. Of stuur een e-mail naar: mijnviecuri@viecuri.nl. Let op: wij kunnen u niet helpen met medische vragen. Stel deze vragen aan uw behandelend specialist of neem contact op met de polikliniek.
-
Ik heb een vraag over mijn medische gegevens in MijnVieCuri. (ingeklapt)
Neem dan contact op met de polikliniek van uw behandelend specialist. Zoek het telefoonnummer op.
-
Ik heb hulp nodig bij het gebruik van MijnVieCuri. (ingeklapt)
-
Veiligheid en privacy
-
Hoe zit het met de veiligheid en vertrouwelijkheid van mijn gegevens? (ingeklapt)
VieCuri gaat op een veilige manier met uw digitale gegevens om. We voldoen aan strikte normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Daarom kunt u bijvoorbeeld alleen inloggen met DigiD en SMS-code.
-
Wat kan ik zelf doen aan de veiligheid van mijn gegevens? (ingeklapt)
- Log uit op het moment dat u MijnVieCuri niet meer actief gebruikt en sluit daarna uw browser.
- Bewaar uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige plek.
- Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook onder uw naam kan inloggen.
- Gebruikt u een draadloze verbinding met uw internetmodem of router, zorg er dan voor dat deze apparatuur beveiligd is met een wachtwoord. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruik maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
-
Wie kan mijn gegevens zien? (ingeklapt)
De gegevens die u invoert in MijnVieCuri worden opgenomen in uw medisch dossier. Uw medisch dossier is toegankelijk voor alle zorgverleners die direct bij uw behandeling betrokken zijn, voor zover dat nodig is om hun werkzaamheden te verrichten. Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht tot geheimhouding van uw medische gegevens. Lees meer over privacy.
-
Hoe zit het met de veiligheid en vertrouwelijkheid van mijn gegevens? (ingeklapt)