Wondzorgconsulentes

Patiëntenportaal mijnVieCuri

  • Algemeen

    MijnVieCuri is het patiëntenportaal van VieCuri. Het is een veilige, digitale omgeving die u overal en altijd toegang geeft tot uw medisch dossier.

    MijnVieCuri is bereikbaar via een computer, tablet of mobiele telefoon met internet. Een app downloaden is niet nodig. Ga naar www.mijnviecuri.nl.

    In mijnVieCuri kunt u onder andere: afspraken maken en bekijken, uitslagen bekijken, informatie en vragenlijsten van uw arts bekijken of invullen, een videoconsult voeren en eigen aantekeningen maken. Ook kunt u in mijnVieCuri zelf uw persoonlijke gegevens beheren en aangeven wie uw gegevens mag zien.

    Controleer eerst of VieCuri het jusite e-mailadres van u heeft. Dit kunt u zelf controleren in mijnVieCuri. Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Kijk dan bij ‘Mijn gegevens’ en voer het juiste e-mailadres in. Klopt uw e-mailadres in mijnVieCuri? Dan kan het zijn dat e-mails van mijnVieCuri in uw postvak met ongewenste e-mails terechtkomen. Controleer daarom uw postvak ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spam’.

    Probeer het nog een keer. Mocht u dan nog steeds geen code ontvangen op uw telefoon, neem dan contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel naar 077 320 55 44. Bellen kan van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur.

     

    Voor andere vragen, zoals het maken of aanpassen van een afspraak, kunt u ons Belcentrum bellen op (077) 320 55 55 of (0478) 52 22 22. Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

    Wilt u meer weten over mijnVieCuri? Ga naar www.viecuri.nl/mijnviecuri. Hier vindt u praktische informatie zoals een kort instructiefilmpje. Liever meer informatie op papier? Op al onze locaties vindt u informatiezuilen met handzame boekjes over het vernieuwde mijnVieCuri.

    Als u even geen gebruik maakt van mijnVieCuri wordt u automatisch uitgelogd. Dit is vanwege regels voor privacy. Bent u automatisch uitgelogd? Log dan opnieuw in via www.mijnviecuri.nl.

    Voorheen had mijnVieCuri een eigen app. Sinds 2 februari 2024 is mijnVieCuri vernieuwd en werkt deze app niet meer. U kunt www.mijnviecuri.nl gebruiken via de internetbrowser op alle mobiele apparaten. Hiervoor hoeft u geen app te installeren.

  • Inloggen

    Om in te loggen gaat u naar www.mijnviecuri.nl. Hier kunt u op 2 manieren inloggen: met uw DigiD of met uw ZorgDomein verwijsnummer.

     

    • Inloggen met DigiD

    Wilt u inloggen met uw DigiD? Dan kunt u kiezen tussen inloggen via de DigiD app of via DigiD met sms controle. Inloggen met de app van DigiD is eenvoudig: u hoeft alleen uw zelf gekozen code te gebruiken. Kiest u voor inloggen via DigiD met sms controle, dan komt u op de website van DigiD. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U ontvangt direct een code per sms op uw mobiele telefoon. Zodra u die invult, krijgt u toegang tot mijnVieCuri.

     

    • Inloggen met ZorgDomein verwijsnummer

    Bent u verwezen naar VieCuri via ZorgDomein? Bijvoorbeeld door uw huisarts? Dan kunt u inloggen met uw ZorgDomein verwijsnummer. U vindt dit verwijsnummer in het bericht dat u heeft gekregen van ZorgDomein. U ziet dan in mijnVieCuri alleen de informatie die over deze verwijzing gaat. Om al uw gegevens en uw hele dossier te zien logt u in met DigiD.

    Ja dat kan. Log in met uw DigiD.

    Bent u doorverwezen via Zorgdomein? Dan kunt u inloggen met uw ZorgDomein verwijsnummer. Zonder DigiD of ZorgDomein verwijsnummer kunt u niet inloggen in mijnVieCuri.

     

    Wilt u een DigiD aanvragen? Ga naar www.digid.nl en klik op ‘Aanvragen en activeren’. Volg de stappen op het scherm om uw DigiD aan te vragen. Als uw aanvraag via de website is gelukt krijgt u binnen 5 werkdagen brief opgestuurd. In de brief staat hoe u uw DigiD kunt activeren. Als u uw DigiD heeft geactiveerd kunt u inloggen in mijnVieCuri.

     

    Uitleg over DigiD in simpele stappen? Of in een andere taal? Ga naar https://digid.uabc.nl/nl/.

    Ga naar www.digid.nl en klik op ‘Hulp & Contact’. Hier vindt u verschillende mogelijkheden om uw vraag te stellen.

     

    Uitleg over DigiD in simpele stappen? Of in een andere taal? Ga naar https://digid.uabc.nl/nl/.

    Vindt u het prettig als er iemand met u meekijkt? Veel bibliotheken hebben de rol van Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Ze helpen ook met vragen over uw DigiD. Deze hulp is gratis, ook als u geen lid bent. Bezoek voor meer informatie de bibliotheek in uw buurt.

    Neem contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel naar 077 320 55 44. Bellen kan van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur.

     

    LET OP: de helpdesk helpt u alleen met vragen over het gebruik van mijnVieCuri. Voor medische vragen kunt u contact opnemen met uw polikliniek. Bekijk hier de contactgegevens van de poliklinieken.

    Is uw kind jonger dan 12 jaar oud? Dan moet u als ouder in uw eigen portaal inloggen om het medisch dossier van uw kind te bekijken. Als ouder moet u hiervoor gemachtigd zijn. Meer informatie hierover leest u op www.viecuri.nl/machtigen.

     

    Kinderen tussen de 12 en 16 jaar oud kunnen met hun eigen DigiD inloggen in mijnVieCuri. Deze kinderen hebben medezeggenschap over wie in het dossier mag kijken.

     

    Als een kind 16 jaar wordt vervalt automatisch de machtiging voor de ouder of voogd. Vanaf dat moment moet het kind zelf toestemming geven en de ouder of voogd machtigen om het medisch dossier te mogen bekijken.

    Log in met uw eigen gegevens op www.mijnviecuri.nl. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘Machtigingen’. Bij ‘Ik mag in het dossier van deze personen kijken’ ziet u tot welke medische dossiers u toegang heeft. Kies van wie u de gegevens wilt bekijken.

  • Afspraken

    Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Bij ‘Afspraak maken’ kiest u zelf het moment en de locatie om bloed te prikken. Om bloed te prikken heeft u een verwijzing nodig. Bijvoorbeeld van uw huisarts.

     

    Lukt het niet om uw afspraak in te plannen via mijnVieCuri? Maak dan telefonisch een afspraak. Bekijk hier onze contactgegevens.

     

    LET OP: Heeft u een 'Brief voor het lab' op papier gekregen? Neem deze mee naar uw afspraak. Geen papieren 'Brief voor het lab' gekregen? Dan staat de brief bij 'Overig' onder 'Agenda'. Laat deze zien aan de medewerker bij het bloedprikken. Printen is niet nodig. Heeft u per sms of e-mail een ZorgDomein (ZD) nummer gekregen? Laat dit dan zien aan de medewerker bij het bloedprikken. 

    Om een afspraak te maken op een poli in VieCuri heeft u een verwijzing nodig. Bijvoorbeeld van uw huisarts.

     

    Voor sommige poli’s kunt u zelf een afspraak maken in mijnVieCuri. Dit kan een nieuwe afspraak zijn of een controle. Als u een afspraak kunt maken via mijnVieCuri kan dit via de startpagina van mijnVieCuri of bij ‘Afspraken op de wachtlijst’. Maak de afspraak binnen 3 maanden. Wilt u een afspraak maken voor een moment later dan binnen 3 maanden? Neem contact op met de polikliniek.

     

    Is uw e-mailadres bekend bij VieCuri? Dan krijgt u een herinnering per e-mail van VieCuri.

     

    Staat de poli waar u een afspraak wilt maken niet bij ‘Afspraken op de wachtlijst’ in mijnVieCuri? U hoort dan van uw huisarts op welke manier u een afspraak moet maken.

    Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar ‘Agenda’ en klik op ‘Afspraken’. Hier kunt u zien welke afspraken u binnenkort heeft. U kunt hier ook oude afspraken terugvinden.

    Vraag een naaste om u te helpen. Lukt het dan nog niet? Bel dan naar 077 320 55 55 en kies in het keuzemenu voor optie 1. Wij helpen u dan telefonisch verder. Dit kan alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur.

    • Bij afspraken voor bloedprikken

    Heeft u de afspraak die u wilt verplaatsen zelf gemaakt in mijnVieCuri? Dan kunt u deze afspraak tot uiterlijk 7 dagen vóór de afspraak zelf verplaatsen in mijnVieCuri.

    Heeft u de afspraak niet zelf gemaakt in mijnVieCuri? Of wilt u een afspraak binnen 24 uur verplaatsen of annuleren? Bel dan naar 077 320 55 55 en kies in het keuzemenu voor optie 1. Dit kan alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur.

     

    • Bij afspraken op een poli

    Heeft u de afspraak die u wilt verplaatsen zelf gemaakt in mijnVieCuri? Dan kunt u deze afspraak tot uiterlijk 7 dagen vóór de afspraak zelf verplaatsen in mijnVieCuri.

    Heeft u de afspraak niet zelf gemaakt in mijnVieCuri? Of zijn de 7 dagen vóór de afspraak al voorbij? Bel dan naar de poli waar u een afspraak heeft. Bekijk hier de contactgegevens van de poliklinieken. Doe dit uiterlijk 24 uur vóór uw afspraak, zodat wij op uw tijdstip nog iemand anders kunnen helpen. U kunt aan de telefoon meteen een nieuwe afspraak maken.

    Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Agenda' en klik bij 'Overzicht afspraken' op 'Afspraken'. Onderin op deze pagina ziet u een overzicht van de afspraken die u heeft gehad in VieCuri. Via de knop 'Instellingen' in uw browser kunt u deze pagina printen. U kunt maximaal 10 afspraken per keer afdrukken.

    Afspraken op één van onze afdelingen voor een dagbehandeling zijn in mijnVieCuri te vinden onder 'Agenda' - 'Opnames'.  

  • Toestemming en machtigen

    U kunt iemand anders toestemming geven om uw medische gegevens in te zien via mijnVieCuri. Het geven van deze toestemming heet ‘machtigen’. Als u iemand machtigt mag die persoon in uw medisch dossier kijken. Hiervoor moet een machtigingsformulier worden ingevuld. Meer informatie hierover leest u op www.viecuri.nl/machtigen.

    Dit kan als u hier zelf toestemming voor geeft in mijnVieCuri. Wilt u toestemming geven? Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Mijn gegevens' en klik op 'Toestemmingen'. Hier kunt u aangeven met wie VieCuri uw gegevens mag delen.

    Om de best mogelijke zorg te verlenen is het belangrijk dat VieCuri uw medische gegevens mag delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld met uw huisarts. Dit gaat niet automatisch vanwege regels voor privacy. We hebben dus uw toestemming nodig.

     

    Toestemming geven? Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Mijn gegevens' en klik op 'Toestemmingen'. Hier kunt u aangeven met wie VieCuri uw gegevens mag delen.

    Om de medische gegevens van iemand anders in te zien via mijnVieCuri heeft u toestemming nodig van de ander. Het geven van deze toestemming heet ‘machtigen’. Als iemand u machtigt dan mag u in het medisch dossier van die persoon kijken. Hiervoor moet een machtigingsformulier worden ingevuld. Meer informatie hierover leest u op www.viecuri.nl/machtigen.

    Met ‘toestemming geven’ bedoelen we dat u het goed vindt dat VieCuri uw medische gegevens mag delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld met andere zorgverleners binnen VieCuri, met uw huisarts of met de praktijkondersteuner bij uw huisartsenpraktijk.

     

    Met ‘machtigen’ bedoelen we dat u het goed vindt dat iemand anders, bijvoorbeeld een familielid, uw medisch dossier kan bekijken via mijnVieCuri.

    Vul het formulier 'Aanvraag medische gegevens' in en volg de instructies op het formulier.

  • Privacy en geheimhouding

    Bij VieCuri vinden we uw privacy belangrijk. Daarom gaan wij zorgvuldig om met uw persoonlijke en medische gegevens. Welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij omgaan met deze gegevens leest u in onze privacyverklaring op www.viecuri.nl/privacy.

    Uw medisch dossier wordt alleen bekeken door zorgverleners die direct betrokken zijn bij uw behandeling. Alle medewerkers van VieCuri zijn wettelijk verplicht om de informatie uit uw medisch dossier geheim te houden. Wilt u hier meer over weten? Kijk dan op www.viecuri.nl/privacy.

  • Klik hier om terug te gaan naar de overzichtspagina veelgestelde vragen.

     

    Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Neem contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel naar 077 320 55 44. Bellen kan van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur.

     

    LET OP: de helpdesk helpt u alleen met vragen over het gebruik van mijnVieCuri. Voor medische vragen kunt u contact opnemen met uw polikliniek. Bekijk hier de contactgegevens van de poliklinieken.

     



    Scroll voor meer informatie