SanaCoach Hartfalen

Informatie over het gebruik

Uw hartfalenverpleegkundige heeft u uitgenodigd om deel te nemen aan de begeleiding op afstand via SanaCoach Hartfalen. Deze begeleiding wordt ingezet bij patiënten die worden ingesteld op hartfalenmedicatie. Het doel is om uw gezondheidstoestand, bloeddruk, hartslag en gewicht in de gaten te houden. Hieronder leest u wat dit voor u inhoudt.

Wat is SanaCoach Hartfalen?

SanaCoach Hartfalen is een veilige, gebruiksvriendelijke web-applicatie die speciaal is ontwikkeld voor mensen met hartfalen.

Wat doet SanaCoach Hartfalen voor u?

SanaCoach Hartfalen ondersteunt u bij:

  • Het meer leren over hartfalen. 
  • Het leren wat u zelf kunt doen om hartfalen onder controle te houden.
  • Het volgen van de behandeling door regelmatig uw klachten en gezondheidstoestand te controleren. 
  • Het snel ingrijpen wanneer er afwijkingen zijn, samen met uw behandelaars.

Hoe krijgt u toegang tot SanaCoach Hartfalen?

SanaCoach Hartfalen is online beschikbaar via www.sanacoach.com 
U ontvangt per e-mail een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen. Heeft u deze gegevens nog niet ontvangen, neem dan contact op met uw hartfalenverpleegkundige.

Wat vindt u op SanaCoach Hartfalen?

Na het inloggen kunt u kiezen uit verschillende onderdelen:

Kenniskuren
Korte sessies met informatie, tips en adviezen over hartfalen.

Sessies

Korte vragenlijsten die uw gezondheidstoestand monitoren.

Reminders

Herinneringen voor bijvoorbeeld medicatie of activiteiten.

Individueel Zorgplan (IZP)

Een overzicht van uw doelen en voortgang.

Vragen

U kunt vragen stellen aan uw hartfalenverpleegkundige.

Belangrijk

Neem voor dringende vragen, of als u niet zo lang kunt wachten, telefonisch contact op met uw hartfalenverpleegkundige!

 

Onder “Vragen” vindt u ook de knop “Bij twijfel…”. Heeft u klachten, maar weet u niet of het verstandig is om daarvoor te bellen, beantwoord dan de vragen en u krijgt hierover advies.

Instellingen

Bij instellingen kunt u uw persoonlijke instellingen wijzigen. Bijvoorbeeld uw wachtwoord of uw telefoonnummer.

Hoeveel tijd kost SanaCoach Hartfalen?

U gebruikt SanaCoach Hartfalen wanneer het nodig is. Als het goed gaat, gebruikt u het voor periodieke controles, kenniskuren of om vragen aan uw hartfalenverpleegkundige te stellen. Als het tijdelijk minder goed gaat, kan uw hartfalenverpleegkundige besluiten u extra te monitoren.

Hoelang kan ik SanaCoach Hartfalen gebruiken?

Zolang SanaCoach Hartfalen onderdeel uitmaakt van uw behandeling, kunt u er onbeperkt en kosteloos gebruik van maken.

Poliklinische controle

Telebegeleiding betekent minder direct contact met uw hartfalenverpleegkundige. Uw poliklinische afspraken worden aangepast aan uw situatie, zoals beoordeling van de antwoorden die u geeft en het telefonische overleg dat volgt.

Belangrijke informatie

SanaCoach Hartfalen is geen vervanging voor hulp bij acute of kritieke situaties. In zo'n gevallen moet u altijd contact opnemen met uw hartfalenverpleegkundige of huisarts.

Melden van storingen

Heeft u een probleem met SanaCoach Hartfalen, weet u niet hoe u iets moet regelen of ontvangt u geen e-mail meer terwijl u die wel verwacht? Neem dan contact op met de helpdesk van SanaCoach Hartfalen: telefoonnummer 046-4588001.

Tot slot

SanaCoach Hartfalen is met veel zorg samengesteld door deskundigen. Toch kan het voorkomen dat niet alle gezondheidsvragen beantwoord worden of dat bepaalde risico’s niet direct zichtbaar zijn. Heeft u vragen die niet door SanaCoach Hartfalen beantwoord worden, of maakt u zich zorgen? Of wilt u persoonlijk advies? Neem dan contact op met uw specialist of hartfalen-verpleegkundige.

Vragen

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Stel uw vragen tijdens het eerstvolgende bezoek of bel naar:

Contact

Opmerkingen

Ziet u een typfout, een taalkundige fout, of heeft u moeite met de leesbaarheid?

Ziet u teksten of afbeeldingen met auteursrechten die wij niet hebben vermeld?

Stuur een e-mail naar communicatie@viecuri.nl en we zoeken een passende oplossing.

Disclaimer

Deze informatie is algemeen en geen behandeladvies. De informatie is ook geen vervanging van de afspraken die tussen patiënt en zorgverlener zijn gemaakt. VieCuri kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van mogelijke onjuistheden. Bekijk hier de uitgebreide disclaimer.

scroll terug naar boven