Waar bent u naar op zoek?

SanaCoach Hartfalen

Informatie over het gebruik

Inleiding

U bent door de hartfalenverpleegkundige uitgenodigd deel te nemen aan:

begeleiding op afstand met SanaCoach Hartfalen. De hartfalenpoli zet deze vorm van begeleiding in bij patiënten die ingesteld worden op hartfalenmedicatie om uw toestand, bloeddruk, hartslag en gewicht te monitoren. Hier kunt u nalezen wat dat voor u betekent.

Wat is SanaCoach Hartfalen?

SanaCoach Hartfalen is een veilige en persoonlijke web-applicatie, bedoeld voor mensen met hartfalen.

Wat kan SanaCoach Hartfalen?

SanaCoach Hartfalen helpt u:

  • Meer te weten te komen over hartfalen.
  • Bij het leren wat u zelf kunt doen om hartfalen onder controle te houden.
  • Bij de behandeling van hartfalen: door de regelmatige controle op klachten en uw algemene gezondheidstoestand kunt u, samen met uw behandelaars, het verloop van de behandeling volgen.
  • Tijdig in te grijpen als zaken niet naar wens verlopen.

Waar vindt u SanaCoach Hartfalen en wat heeft u nodig?

U vindt SanaCoach Hartfalen op het internet via www.sanacoach.com. Om gebruik te maken van SanaCoach Hartfalen heeft u een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Deze ontvangt u per e-mail. Heeft u nog geen inlog gegevens, vraag er dan naar bij uw hartfalenverpleegkundige.

Waaruit bestaat SanaCoach Hartfalen?

Op de eerste pagina na het inloggen, kunt u een keuze maken uit verschillende acties:

Kenniskuren

Met een kenniskuur krijgt u in een paar korte “gesprekjes” op uw computer informatie, tips en persoonlijke adviezen op een bepaald gebied van de behandeling van of het omgaan met hartfalen. De informatie van een kenniskuur krijgt u in de vorm van tekst, filmpjes of afbeeldingen. U kunt zelf kiezen welke kenniskuur u wilt volgen. Ook kunt u samen met uw hartfalenverpleegkundige bepalen welke kenniskuur op dit moment het meest geschikt voor u is.

Sessies

Een sessie is een kort “gesprekje” dat u op uw computer voert. Dat kan zijn als onderdeel van een kenniskuur, maar bijvoorbeeld ook om te kijken naar uw gezondheidstoestand van het moment. Een sessie kan naar aanleiding van uw antwoorden een advies geven wat u zelf kunt doen. Ook kan er een advies volgen dat u contact moet opnemen met uw behandelaars. Telebegeleiding met SanaCoach Hartfalen is het meest zinvol als u deze adviezen ook opvolgt.

U krijgt via uw e-mail een bericht als er een nieuwe sessie voor u klaarstaat. Het aantal sessies dat klaarstaat wordt aangegeven door een getal rechts bovenin het plaatje.

Reminders

Reminders helpen u per e-mail ergens aan herinneren. Bijvoorbeeld aan het innemen van uw medicijnen op een bepaald tijdstip, of een wekelijkse sportieve activiteit. U kunt zelf zoveel reminders aanmaken als u wilt.

Individueel Zorgplan (IZP)

In een individueel zorgplan (IZP) kunt u uw doelstellingen noteren en wat u doet of gedaan hebt om deze te bereiken. Het IZP is handig voor uzelf om gemotiveerd te blijven, maar ook als u contact heeft met een hartfalenverpleegkundige. U kunt dan samen zien waar u aan werkt en wat uw doelen zijn voor de korte of langere termijn.

Vragen

Met de functie “Vragen” kunt u berichten sturen en vragen stellen aan uw hartfalen-verpleegkundige. Doorgaans krijgt u dan binnen 3 werkdagen een antwoord.

Belangrijk: neem voor dringende vragen, of als u niet zo lang kunt wachten, telefonisch contact op met uw hartfalenverpleegkundige!

Onder “Vragen” vindt u ook de knop “Bij twijfel…”. Heeft u klachten, maar weet u niet of het verstandig is om daarvoor te bellen, beantwoord dan de vragen en u krijgt hierover advies.

Instellingen

Bij instellingen kunt u uw persoonlijke instellingen wijzigen. Bijvoorbeeld uw wacht-woord of uw telefoonnummer.

Hoeveel tijd kost SanaCoach Hartfalen?

U gebruikt SanaCoach Hartfalen wanneer dat nodig is. Gaat het goed dan wordt SanaCoach Hartfalen gebruikt voor regelmatige controles van uw gezondheid, voor kenniskuren of als u een vraag heeft voor uw hartfalenverpleegkundige.

Gaat het een tijdje wat minder, dan kan uw hartfalenverpleegkundige besluiten u extra in de gaten te houden. U krijgt dan, afhankelijk van uw gezondheidstoestand van dat moment, dagelijks of wekelijks een sessie waarin wordt gevraagd hoe het met u gaat. Daarmee kan een verslechtering sneller opgespoord en behandeld worden.

Een kenniskuur volgen kost u 3 à 4 dagen 5-10 minuten per dag. Wordt uw gezondheid tijdelijk extra in de gaten gehouden dan kost u dat een paar minuten extra per dag. U hoeft voor SanaCoach Hartfalen nooit thuis te blijven. Als er een sessie voor u klaarstaat, dan doet u die wanneer u dat zelf het beste uitkomt.

Hoelang mag ik SanaCoach Hartfalen gebruiken?

SanaCoach Hartfalen helpt u en uw hartfalenverpleegkundige bij de behandeling van hartfalen. Zolang SanaCoach Hartfalen onderdeel is van uw behandeling kunt u er onbeperkt (kosteloos) gebruik van maken.

Poliklinische contacten

Gebruik van telebegeleiding houdt in dat u minder direct contact heeft met uw hartfalen-verpleegkundige. Uw poliklinische controle zal worden afgestemd op uw toestand, zoals die wordt beoordeeld aan de hand van de door u gegeven antwoorden en het daarop volgende telefonische overleg.

Bij aanhoudende klachten zult u worden uitgenodigd om naar de polikliniek te komen voor nader onderzoek. Als uw hartfalen goed onder controle is, zult u een keer per jaar worden uitgenodigd om naar de polikliniek te gaan.

Belangrijke extra informatie

Telebegeleiding met SanaCoach Hartfalen is niet bedoeld als hulpmiddel in acute of kritieke situaties. Hiervoor zult u te allen tijde zelf contact moeten opnemen met de hartfalenverpleegkundige of met uw huisarts zoals u dat gewend bent. Heeft u problemen buiten kantooruren of in het weekend neem dan contact op met uw huisarts of de huisartsenpost.

Melden van storingen

Heeft u een probleem met SanaCoach Hartfalen, weet u niet hoe u iets moet regelen of ontvangt u geen e-mail meer terwijl u die wel verwacht? Neem dan contact op met de helpdesk van SanaCoach Hartfalen.

Tot slot

SanaCoach Hartfalen is samen met deskundigen met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Toch is dat geen garantie dat alle gezondheidsvragen worden beantwoord, of dat alle aanwezige gezondheidsrisico's tijdig opgespoord worden. Als u vragen heeft die niet door SanaCoach Hartfalen beantwoord worden, als u zich zorgen maakt of als u een persoonlijk advies wilt, raden wij u aan uw specialist of hartfalen-verpleegkundige te raadplegen.

Vragen

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Stel uw vragen tijdens het eerstvolgende bezoek of bel naar:

Contact

Opmerkingen

  • Ziet u een typfout, een taalkundige fout, of heeft u moeite met de leesbaarheid?
  • Ziet u teksten of afbeeldingen met auteursrechten die wij niet hebben vermeld?

Stuur een e-mail naar communicatie@viecuri.nl en we zoeken een passende oplossing.

Disclaimer

Deze informatie is algemeen en geen behandeladvies. De informatie is ook geen vervanging van de afspraken die tussen patiënt en zorgverlener zijn gemaakt. VieCuri kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van mogelijke onjuistheden; 

Deze informatie is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. VieCuri streeft ernaar om deze informatie altijd zo actueel en volledig mogelijk aan te bieden. Toch kan het gebeuren dat de informatie niet compleet of verouderd is. Ook kan in uw situatie de aandoening of behandeling anders zijn dan op deze pagina staat. Daarom kunt u aan deze informatie geen rechten ontlenen.

VieCuri kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van mogelijke onjuistheden in teksten, afbeeldingen en video’s. Ook niet als deze informatie niet goed is begrepen.

Deze informatie kan verwijzen naar websites van andere organisaties. VieCuri heeft geen invloed op websites van andere organisaties. Ook is VieCuri niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de beschikbaarheid of de inhoud daarvan.

scroll terug naar boven