Stap 1. Vraag uw dagticket aan
U kunt uw dagticket op 2 manieren aanvragen:
Dagticket aanvragen via mijnVieCuri
U kunt vanaf 24 uur vóór uw afspraak online inchecken en uw dagticket aanvragen via mijnVieCuri of met de HiX Patiënt app. U controleert uw gegevens en krijgt uw dagticket digitaal. Daarmee kunt u meteen doorlopen naar de afdeling waar u uw afspraak heeft. Zo bespaart u tijd vóór uw afspraak. Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan krijgt u automatisch een herinnering per e-mail voor het aanvragen van uw dagticket.
Dagticket printen bij een zuil in het ziekenhuis
Lukt het niet via mijnVieCuri? Dan kunt u een dagticket printen bij een zuil bij de ingang van het ziekenhuis. U scant hiervoor uw identiteitsbewijs bij de zuil en controleert uw gegevens. U ontvangt dan een geprint dagticket.
Stap 2. Scan uw dagticket
Scan de QR-code op uw dagticket bij de aanmeldzuil dichtbij de afdeling waar u uw afspraak heeft. De zuil geeft aan in welke wachtruimte u kunt plaatsnemen. Nu weet uw zorgverlener ook dat u er bent. U wordt opgeroepen of opgehaald voor uw afspraak.
Let op: in Venray en Panningen vindt u alleen een zuil bij de ingang, waarop u beide stappen doorloopt. U meldt zich hier dus ook meteen aan voor uw afspraak. Daarna loopt u door naar de afdeling waar uw afspraak is en neemt u plaats in de wachtruimte. U hoeft daar niet nogmaals uw dagticket te scannen. Alleen bij de apotheek en de bloedafname in Venray is het wel nodig om uw dagticket te scannen.
Heeft u meer afspraken op dezelfde dag? Dan hoeft u maar 1 keer uw dagticket aan te vragen en uw gegevens te controleren. Wel moet u voor iedere afspraak uw dagticket scannen, zo weet uw zorgverlener dat u er bent.
Belangrijke herinnering
Vergeet niet uw geldige identiteitsbewijs mee te nemen wanneer u naar ons ziekenhuis komt. En kom op tijd, het liefst 15 minuten van tevoren.
Ga naar de handleiding van mijnVieCuri
Bekijk de video Aanmelden voor uw afspraak
Deze video legt uit hoe u zich in 2 stappen aanmeldt voor uw afspraak bij VieCuri.
Veel gestelde vragen:
-
U heeft meer privacy bij het aanmelden.
-
U hoeft niet meer in de rij te staan bij de balie van de afdeling.
-
U ontvangt een dagticket met een duidelijk overzicht van alle afspraken die u op die dag heeft, zodat u precies weet waar u op welke tijd wordt verwacht.
-
Uw gegevens en identiteitsbewijs worden gecontroleerd. Zo voldoen we aan de wettelijke identificatieplicht. Meer informatie over de identificatieplicht in de zorg vindt u op de website van de Rijksoverheid.
Ja, als u al een dagticket heeft, kunt u meteen doorlopen naar de aanmeldzuil bij het bloedprikken. Als u geen afspraak of nog geen dagticket heeft, meldt u zich eerst bij een zuil bij de ingang van het ziekenhuis. Hiervoor heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig. Daarna kunt u zich met uw dagticket aanmelden bij de aanmeldzuil bij het bloedprikken.
Het is de bedoeling dat u altijd een geldig identiteitsbewijs bij u heeft. Mocht u dit onverhoopt niet bij u hebben, dan kunt u zich melden bij de receptie bij de hoofdingang. Zij printen dan uw dagticket, waarmee u zich kunt aanmelden voor uw afspraak. Voor meer informatie over de verplichting van een geldig identiteitsbewijs, kijk op de website van de Rijksoverheid.
U kunt een (Europees) paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of een vreemdelingendocument gebruiken.
Uw gegevens zijn goed beschermd. Op de schermen van de zuilen zit een privacyfilter. Alleen u ziet de informatie als u recht voor het scherm staat. Door de privacy kappen aan de zijkant kan vanaf de zijkant ook niemand meekijken.
Ja. Er zijn gastvrouwen- en heren rond de aanmeldzuilen die u graag helpen.
De aanmeldzuilen werken in het Nederlands, Engels, Frans, Duits en Turks. Spreekt u geen van deze talen en heeft u geen begeleider die kan helpen? Ga dan naar de receptie bij de hoofdingang.
In Venlo is bij de hoofdingang één aangepaste zuil voor rolstoelgebruikers. Ervaring in andere ziekenhuizen toont aan dat rolstoelgebruikers ook goed gebruik kunnen maken van de andere aanmeldzuilen.
Nee, dat hoeft niet. Alleen patiënten met een afspraak melden zich aan bij de zuilen.
Ja, u meldt zich bij een zuil bij de ingang van het ziekenhuis. U ontvangt dan een dagticket waarop staat welke route u kunt volgen.
Als u op dezelfde dag meerdere afspraken heeft, meldt u zich eenmalig bij de zuil bij de ingang van het ziekenhuis. Hier krijgt u een dagticket waar alle afspraken voor die dag op staan.
Scan uw dagticket bij de zuil dichtbij de afdeling waar u uw afspraak heeft, om te melden dat u er bent. Als u daarna een afspraak heeft op een andere afdeling, scant u opnieuw uw dagticket bij de zuil in de buurt van deze afdeling. Zo weet de zorgverlener dat u er bent. Dit geldt niet voor Venray en Panningen, daar meldt u zich aan de balie van de afdeling.
In de meeste gevallen heeft u een geplande afspraak, er zijn echter een paar uitzonderingen. In dat geval krijgt u een keuzemenu te zien op de zuil waarop u kunt aangeven waar u voor komt. De zuil geeft dan aan waar u zich moet melden.
Vraag de gastvrouwen of -heren om hulp. Zijn zij niet in de buurt? Dan kunt u zich melden bij de receptie.
Ja, kinderen melden zich ook aan. Dit kunt u thuis doen via mijnVieCuri of met een geldig identiteitsbewijs van uw kind bij een zuil bij de ingang van het ziekenhuis. Uw kind krijgt dan een dagticket. Deze scant u bij de afdeling waar uw kind een afspraak heeft. Om uw kind vanuit huis, via mijnVieCuri, aan te kunnen melden voor een afspraak heeft u een machtiging nodig. Meer informatie over hoe u zich als ouder kunt machtigen voor uw kind vindt u hier.
Dat is geen probleem. Heeft u zich online aangemeld? Dan kunt u uw dagticket vinden in uw mail of in de HiX Patiënt app. Heeft u zich bij een zuil bij de ingang van het ziekenhuis aangemeld, dan heeft u een papieren dagticket gekregen.
Bent u het papieren dagticket kwijt, en wilt u graag een nieuwe?
Ga dan opnieuw naar een zuil bij de ingang van het ziekenhuis om het dagticket te printen.
U kunt vanaf 24 uur voor de afspraak thuis uw gegevenscontrole doen via www.mijnviecuri.nl. U krijgt dan een digitaal dagticket. U kunt uw dagticket aanvragen tot wanneer u de afspraak heeft.
U kunt op de dag zelf uw gegevenscontrole doen bij de zuilen bij de ingang van het ziekenhuis. U krijgt dan een geprint dagticket.
U kunt zich vanaf 30 minuten vóór uw afspraak aanmelden bij de zuil in de buurt van de afdeling van uw afspraak met uw (digitale) dagticket. Als u zich te vroeg meldt, krijgt u een melding dat u te vroeg bent, met de tijd vanaf wanneer u zich kunt aanmelden.
Als u te laat bent voor uw afspraak kunt u zich niet meer aanmelden bij de aanmeldzuil. U krijgt dan een melding dat u te laat bent. U wordt gevraagd u te melden bij de balie op de betreffende afdeling. Een medewerker van de betreffende afdeling overlegt dan of de afspraak nog door kan gaan of dat er een nieuwe afspraak gepland moet worden.
Bij de zuilen zijn gastvrouwen- en heren aanwezig die u graag helpen. U kunt zich ook melden bij het Servicepunt Digitale Zorg op route 8 in Venlo.
De zuil geeft aan dat u bij de verkeerde zuil staat en waar u wel naar toe moet.
Soms lukt het aanmelden bij de aanmeldzuil niet, dit kan komen omdat:
-
u voor het eerst als patiënt bij VieCuri komt;
-
uw verzekeringsgegevens niet kloppen of u niet verzekerd blijkt te zijn;
-
wij nog andere gegevens van u missen.
In dat geval ontvangt u een ticket met een verwijzing naar de receptie bij de hoofdingang. De medewerker maakt uw dossier in orde en geeft u een dagticket. U kunt daarna doorlopen en u aanmelden bij een aanmeldzuil in de buurt van de afdeling waar u de afspraak heeft.
Komt u voor een bevalling via de gynaecoloog of verloskundige van VieCuri, dan kunt u zich aanmelden via de aanmeldzuil bij het Geboortecentrum. Ook hiervoor heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig. U hoeft dus niet langs de zuilen bij de hoofdingang.
Komt u voor een bevalling met uw eigen verloskundige, dan hoeft u zich niet te melden bij de aanmeldzuil.
Ja, u vraagt uw dagticket aan via mijnVieCuri of via de zuil bij de ingang van het ziekenhuis. Daarna scant u het dagticket bij de aanmeldzuil die bij de afdeling staat. Zo weet uw zorgverlener dat u er bent.
U hoeft zich niet aan te melden bij de aanmeldzuil als u een afspraak heeft bij een externe zorgverlener binnen VieCuri. Denk hierbij aan: Adelante, Maastro, Pearle, Max voetzorg, Stufkens, Claessen-Stultjens. Ook bezoekers voor patiënten die in het ziekenhuis liggen hoeven zich niet aan te melden bij een zuil.
Dit verschilt per afdeling. Op de meeste afdelingen zit er nog een medewerker achter de balie, of is de medewerker op te roepen via een telefoon of een bel.
We vragen u om uw vragen telefonisch te stellen of tijdens uw afspraak in het ziekenhuis.
In Venray en Panningen komen zuilen te staan waarbij u zowel de gegevenscontrole als het aanmelden voor uw afspraak op dezelfde zuil doet. Hier hoeft u uw dagticket dus niet meer te scannen om u aan te melden voor uw afspraak. U kunt direct plaatsnemen bij de aangegeven route/wachtruimte.
Komt u in Venray voor bloedafname of de apotheek, dan meldt u zich daar wel met uw dagticket. Bij de overige afdelingen in Venray is dit niet nodig.
Mocht u nog andere vragen hebben over het aanmelden voor uw afspraak, dan kunt u terecht bij het Servicepunt Digitale Zorg of bellen naar (077) 320 55 44.