Een afspraak op de polikliniek
-
-
Wat moet ik weten voordat ik een afspraak maak? (ingeklapt)
Voor een eerste afspraak bij een specialist heeft u altijd een geldige verwijzing nodig van uw (huis)arts of andere verwijzer. Ook adviseren wij u te informeren bij uw zorgverzekeraar of uw polis te controleren of de zorgkosten vergoed worden. Echter in alle gevallen geldt, dat u eerst uw verplichte eigen risico moet betalen.
Lees meer over hoe u zich kunt voorbereiden op een afspraak.
-
Waarom heb ik een verwijzing nodig bij een eerste afspraak? (ingeklapt)
Voor een eerste afspraak bij een specialist heeft u altijd een geldige verwijzing nodig van uw (huis)arts of andere verwijzer. U bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Ziekenhuizen zijn bij het maken van een eerste afspraak verplicht van elke patiënt vast te leggen of er een geldige verwijzing aanwezig is. Zonder geldige verwijzing zal uw zorgverzekeraar de ziekenhuiskosten niet vergoeden. De kosten van uw behandeling in het ziekenhuis zijn dan voor uw eigen rekening.
Lees meer over voorbereidingen voor een eerste afspraak bij een specialist.
-
Hoe kan ik een afspraak maken? (ingeklapt)
Voor het maken van een afspraak kunt u ons altijd bellen.
Heeft u een afspraakcode per e-mail ontvangen?
Dan kunt u via MijnVieCuri uw afspraak plannen.
-
Waarom kan ik niet eerder terecht voor een afspraak? (ingeklapt)
Elk ziekenhuis heeft te maken met wachttijden. Ook VieCuri. De wachttijden verschillen per specialisme en per behandeling.
-
Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen? (ingeklapt)
Om een afspraak te wijzigen kunt u het beste contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.
-
Waar kan ik terugvinden wanneer mijn afspraak gepland is? (ingeklapt)
Hiervoor kunt u inloggen in MijnVieCuri.
Ook kunt u bellen met de desbetreffende polikliniek.
-
Met welke specialist heb ik een afspraak en hoe ziet hij/zij eruit? (ingeklapt)
Informatie over uw specialist kunt u vinden op de specialistenpagina.
-
Waar kan ik een ziekenhuispas aanmaken? (ingeklapt)
Bij een bezoek aan het ziekenhuis heeft u een ziekenhuispas nodig. U kunt een pasje laten maken bij het Informatiepunt Centrale Plein op locatie Venlo en Venray. De ziekenhuispas is op alle locaties geldig.
Om de pas te laten maken heeft u een officieel identificatiebewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart) nodig. En ook een bewijs van inschrijving bij uw zorgverzekering, bijvoorbeeld het polisblad of het zorgpasje van uw zorgverzekering. Er kan geen pas voor anderen worden gemaakt.
-
Hoe kan ik een second opinion aanvragen? (ingeklapt)
Iedereen heeft recht op een second opinion. Het meest eenvoudige is om dit met uw behandelend specialist te bespreken. Deze zal er dan voor zorgen dat de specialist die de tweede mening gaat geven goed geïnformeerd door een verwijsbrief op te stellen.
-
Wat moet ik weten voordat ik een afspraak maak? (ingeklapt)