Wondzorgconsulentes

Een afspraak op de polikliniek

Voor een eerste afspraak bij een specialist heeft u altijd een geldige verwijzing nodig van uw (huis)arts of andere verwijzer. Ook adviseren wij u te informeren bij uw zorgverzekeraar of uw polis te controleren of de zorgkosten vergoed worden. Echter in alle gevallen geldt, dat u eerst uw verplichte eigen risico moet betalen. 

 

Lees meer over hoe u zich kunt voorbereiden op een afspraak.

Lees meer over de kosten van ziekenhuiszorg.

Voor een eerste afspraak bij een specialist heeft u altijd een geldige verwijzing nodig van uw (huis)arts of andere verwijzer. U bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Ziekenhuizen zijn bij het maken van een eerste afspraak verplicht van elke patiënt vast te leggen of er een geldige verwijzing aanwezig is. Zonder geldige verwijzing zal uw zorgverzekeraar de ziekenhuiskosten niet vergoeden. De kosten van uw behandeling in het ziekenhuis zijn dan voor uw eigen rekening.

 

Lees meer over voorbereidingen voor een eerste afspraak bij een specialist.

 

Voor het maken van een afspraak kunt u ons altijd bellen.

 

Heeft u een afspraakcode per e-mail ontvangen?

Dan kunt u via MijnVieCuri uw afspraak plannen.

 

Lees meer over het maken van een afspraak.

Elk ziekenhuis heeft te maken met wachttijden. Ook VieCuri. De wachttijden verschillen per specialisme en per behandeling.

 

Lees meer over wachttijden.

Bekijk het actuele overzicht van de wachttijden.

Om een afspraak te wijzigen of annuleren kunt u het beste contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.

 

Bekijk de lijst met telefoonnummers.

Hiervoor kunt u inloggen in MijnVieCuri.

Nu inloggen op MijnVieCuri.

 

Ook kunt u bellen met de desbetreffende polikliniek.

Bekijk de lijst met telefoonnummers.

Informatie over uw specialist kunt u vinden op de specialistenpagina.

Bij een bezoek aan het ziekenhuis heeft u een ziekenhuispas nodig. U kunt een pasje laten maken bij het Informatiepunt Centrale Plein op locatie Venlo en Venray. De ziekenhuispas is op alle locaties geldig.

 

Om de pas te laten maken heeft u een officieel identificatiebewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart) nodig. En ook een bewijs van inschrijving bij uw zorgverzekering, bijvoorbeeld het polisblad of het zorgpasje van uw zorgverzekering. Er kan geen pas voor anderen worden gemaakt.

 

Lees meer over de ziekenhuispas.

Iedereen heeft recht op een second opinion. Het meest eenvoudige is om dit met uw behandelend specialist te bespreken. Deze zal er dan voor zorgen dat de specialist die de tweede mening gaat geven goed geïnformeerd door een verwijsbrief op te stellen.

Klik hier om terug te gaan naar de overzichtspagina veelgestelde vragen.

 

 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op.

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar op:

(077) 320 55 55 of (0478) 52 22 22.

 

Daarnaast zijn wij te bereiken via info@viecuri.nl

Scroll voor meer informatie

Belangrijk bericht

Komt u binnenkort naar VieCuri? Bereid u goed voor!

 

Algemene informatie:

  • Bezoekt u een patiënt? Bekijk hier onze bezoekregeling.
  • Heeft u luchtwegklachten? Blijf dan thuis. Is uw bezoek aan het ziekenhuis toch nodig, draag dan een medisch mondneusmasker. Dit mondneusmasker kunt u krijgen bij de receptie.
  • Volg de basisregels: was of desinfecteer regelmatig uw handen, hoest en nies in de elleboog en schud geen handen. Hierdoor verspreiden virussen zich minder snel.

 

Bloedafname

Bloed laten prikken kan alléén op afspraak. Bij alle priklocaties kunt u alleen op afspraak terecht voor bloedafname. Maak zelf een afspraak via www.mijnVieCuri.nl.

 

Log hier in bij mijnVieCuri om zelf een afspraak te maken