Bezoekers in La Vie (2)

U bent ontevreden

Wij vinden het erg belangrijk dat u als patiënt tevreden bent over de behandeling en verzorging die u bij VieCuri ontvangt. Daarom streven wij ernaar om u zo goed mogelijk te behandelen en te begeleiden.
 

Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent of dat u ideeën heeft over hoe de gang van zaken verbeterd kan worden. U kunt dit op de volgende manieren aan ons doorgeven:

  1. Uw ervaring bespreken met de betrokken medewerker
  2. Uw klacht bespreken met een klachtenfunctionaris
  3. Uw klacht laten onderzoeken door de klachtenonderzoekscommissie
  4. Schadevergoeding aanvragen

1. Uw ervaring bespreken met de betrokken medewerker

Het klinkt misschien niet logisch maar we horen het graag als u geen prettige ervaring heeft gehad in ons ziekenhuis. Als u niet tevreden bent en dit bij ons aangeeft, kunnen we samen zoeken naar een goede oplossing.

 

Probeer uw ervaring eerst te bespreken met de betrokken medewerker of leidinggevende. In de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen u en een zorgverlener (of uw naaste met een zorgverlener) het beste werkt. Onze zorgverleners gaan graag met u in gesprek. Tijdens het gesprek kunt u samen een goede oplossing bespreken.

 

Lees hier tips om te praten over uw ervaring of klacht.

Klik hier om weer terug naar het begin van deze pagina te gaan.

2. Uw klacht bespreken met een klachtenfunctionaris

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw gesprek met de betrokken medewerker. Of u wilt uw ervaring liever niet bespreken met de betrokken medewerker. Dan kunt u uw klacht ook bespreken met een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal. Vervolgens bespreekt de klachtenfunctionaris met u op welke manieren uw klacht het beste kan worden opgelost.

Lees hier meer informatie over de klachtenfunctionaris.

 

Contact opnemen met een klachtenfunctionaris

 

Let op: als uw e-mailadres nog niet eerder is gebruikt voor een melding bij VieCuri, krijgt u een e-mail met het verzoek om uw e-mailadres te bevestigen. Deze e-mail komt mogelijk in uw "Ongewenste mail" binnen. Nadat u uw e-mailadres heeft bevestigd, wordt uw verzoek naar ons verstuurd. U krijgt per e-mail een bevestiging als uw verzoek naar ons is verstuurd. Een van onze klachtenfunctionarissen neemt daarna zo snel mogelijk contact met u op.

Klik hier om weer terug naar het begin van deze pagina te gaan.

3. Uw klacht laten onderzoeken door de klachtenonderzoekscommissie

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw gesprek met de klachtenfunctionaris. Dan kunt u uw klacht laten onderzoeken door de klachtenonderzoekscommissie.De commissie geeft dan een advies aan de Raad van Bestuur. Op basis van dit advies beoordeelt de Raad van Bestuur of de klacht gegrond is of ongegrond.

 

U kunt uw klacht per post sturen naar de klachtenonderzoekscommissie. Vermeld in uw brief duidelijk uw naam, geboortedatum, adres en telefoonnummer. U kunt uw brief sturen naar:

 

VieCuri Medisch Centrum

Ter attentie van Klachtenonderzoekscommissie

Postbus 1926

5900 BX Venlo

 

Lees hier onze klachtenregeling

 

Klik hier om weer terug naar het begin van deze pagina te gaan.

4. Schadevergoeding aanvragen

Als u van mening bent dat u schade hebt geleden door het handelen of nalaten van een zorgverlener of door de organisatie van onze zorg, dan kunt u een schriftelijk verzoek voor schadevergoeding indienen bij de Raad van Bestuur. Stuur een brief naar:

 

VieCuri Medisch Centrum

Ter attentie van Ziekenhuisjurist

Antwoordnummer 1036

5900 VB Venlo

 

Schrijf in uw brief dat het gaat om een "aansprakelijkheidsstelling" en schrijf in de brief wat er is gebeurd en waaruit de schade bestaat. Uw verzoek wordt dan - indien van toepassing - in samenwerking met de verzekeraar van het ziekenhuis afgehandeld.

Klik hier om weer terug naar het begin van deze pagina te gaan.

Scroll voor meer informatie