Bezoekers in La Vie (2)

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kiest geen partij, heeft geen oordeel en is onafhankelijk. De klachtenfunctionaris helpt u zo goed mogelijk om samen een oplossing te vinden. Zij kan u informeren, advies geven, ondersteunen en begeleiden bij uw klacht. De klachtenfunctionaris kan ook bemiddelen tussen u en de betrokken zorgverlener(s) als het gesprek met de zorgverlener niet naar tevredenheid is verlopen.

 

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan u helpen met uw klacht door te bemiddelen tussen u en de betrokken medewerker. Dit kan op de volgende manieren:

  • Melding ter kennisgeving versturen: de klachtenfunctionaris stuurt uw klacht naar de betrokken medewerkers. U ontvangt hierop geen reactie.
  • Telefonische bemiddeling: uw klacht wordt doorgestuurd naar de betrokken medewerker of afdeling. U wordt gebeld met een reactie op uw klacht.
  • Schriftelijke bemiddeling: de klachtenfunctionaris vraagt de betrokken medewerker om u per brief een reactie te sturen.
  • Gesprek met u en de betrokken medewerker: u gaat in gesprek met de betrokken medewerker om uw klacht te bespreken. De klachtenfunctionaris is bij dit gesprek aanwezig als gespreksleider.
  • Andere organisatie: de klachtenfunctionaris geeft u advies bij welke andere organisatie u terecht kunt. Lees hier meer informatie over de Geschillencommissie Zorg waar de klachtenfunctionaris u naar verwijst.

 

Hoe komt u in contact met een klachtenfunctionaris?

U kunt zelf kiezen hoe u contact opneemt met een klachtenfunctionaris. U kunt op een van onderstaande manieren contact opnemen met een klachtenfunctionaris. 

  • Vul een digitaal formulier in. Klik hier om naar het digitale formulier te gaan. 
  • Neem telefonisch contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur. Het telefoonnummer is (077) 320 61 50.
  • Stuur een e-mail naar klachtenfunctionarissen@viecuri.nl. Zet in de e-mail duidelijk uw naam, geboortedatum, adres, postcode en telefoonnummer waar de klachtenfunctionaris u kan bereiken. Beschrijf in de e-mail uw klacht en geef de plaats en datum aan waar en wanneer uw klacht heeft plaatsgevonden.

Dit zijn onze klachtenfunctionarissen

Foto van de klachtenfunctionarissen van VieCuri met links mevrouw P. Berden en rechts de heer S. Eerdhuijsen

De klachtenfunctionarissen van VieCuri zijn mevrouw P. Berden en de heer S. Eerdhuijsen. De klachtenfunctionarissen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur. Als u na 12.00 uur of in het weekend contact wilt opnemen met een klachtenfunctionaris, kunt u de voicemail inspreken. U wordt dan teruggebeld door een klachtenfunctionaris.

 

Machtiging

Bent u als patiënt niet in staat om zelf een klacht in te dienen of in gesprek te gaan met een klachtenfunctionaris? Dan kan uw familie of naaste dit voor u doen. U moet hier wel zelf toestemming (machtiging) voor geven zodat we zeker weten dat dit uw eigen keuze is.

 

U kunt uw klacht niet anoniem indienen omdat wij dan niet kunnen reageren op een bepaalde situatie. We vinden het erg belangrijk dat een zorgverlener kan reageren op de klacht zodat dit niet meer kan gebeuren.

 

Lees hier onze klachtenregeling (pdf)

 

Scroll voor meer informatie